Salvia Flora

sf2

Historia Salvii jest niezwykła, ale opowiem Wam o niej innym razem. Dziś skupię się na walorach Salvii Flory, kolejnej z sześciu sukienek aeteri. To miał być najbardziej dziewczęcy model, nieco luźniejszy i dłuższy. Marzyłam o sukience, która będzie kojarzyła się z beztroskim bieganiem po polanach i wzgórzach, tak jak wtedy kiedy byłyśmy jeszcze bardzo malutkie. Chciałam aby była jeszcze dłuższa niż reszta, no prawie midi! A do tego odrobinę luźniejsza, taka „swobodna”. Uwielbiam spędzać w niej czas z rodziną, przy herbacie i domowym, pachnącym jabłeczniku, ale myślę, że nie odmówię sobie pokazania Wam również wersji wieczorowej z jakimiś eleganckimi czółenkami!

sf3

Jej ciemnozielony dół i jasna góra pozwala zachować lub „stworzyć” kształt klepsydry. Oczywiście w momencie kiedy mamy wąską linię ramion lub po prostu z natury mamy figurę w kształcie litery X. Salvia przy okazji maskuje nieco szersze biodra i wbrew pozorom wcale nie musi skracać sylwetki. Wszystko zależy od tego jak faktycznie jesteśmy wysokie, bo jeśli mamy 150 cm to konieczny będzie obcas. Chociaż to też zależy od upodobań i naszej miłości do stylu retro.

_MG_1879
seww
sf44
3
slavia flora
sf3

Sukienka zapinana jest z tyłu na zamek oraz dodatkowo na guzik, ręcznie oblekany jasną tkaniną w kwiaty. Dodatkowym akcentem jest wycięta mała łezka na plecach, a także jeden z moich ulubionych kołnierzyków: bebe. Początkowo jego nazwa brzmiała nieco inaczej: kołnierzyk Piotrusia Pana, a jego historia sięga roku 1905. Maude Adams – aktorka teatralna, która grała wówczas właśnie Piotrusia Pana, współtworzyła swój kostium, w którym wystąpiła na Broadwayu. Wówczas ten kołnierzyk wyglądał nieco inaczej i był bardziej spiczasty. Nazwa „bebe” podobno pojawiła się mniej więcej w latach 50, kiedy upodobała sobie go niezwykle piękna Brigitte Bardot. I od jej imienia i nazwiska powstał skrót „bebe”. Ta wersja kołnierzyka jest już bardziej zaokrąglona, ugrzeczniona.

ae5
Salvia Flora
portret salvia flora

fot. Mikołaj Owczarek

sukienka: Salvia Flora/aeterie | kardigan: Barbour | botki: tk maxx

86 Comments

  1. Madzia

    3 listopada 2015 13:11, Odpowiedz

    przeurocza! wielka szkoda, że Twoje botki nie są w całości widoczne, bo jestem ciekawa jak się prezentują w takim klimacie ;) Buziaki ;))

  2. Asia

    3 listopada 2015 13:12, Odpowiedz

    Karolciu to jaka Ty stworzylas kolekcje ta jest poprostu Niesamowite to sa Perełki Swiata!!!Te sukieneczki ta Pięknie podkreślaja Kobieca figure maja w sobie niesamowity urok kazdy detal ma jest dopracowany perfekcyjnie jest to tak Piękne,dziewczece,słodkie:)Mjaac na sobie takie cudo kobieta czuje sie wyjatkowa czuje sie poprostu Pieknie jest szczesliwa i niezdejmowała by jej wogole bo przenosi ja w piekny swiat,swiat cudownych wspomnien dziecinstwa,pierwszych milosci,zauroczen poprostu w ten piekny okres:)Nie wspome juz o kolorystyce,ktora jest Przepiekna taka delikatna,slodka:)Jak patrze na te sukieneczki to mam ochote wstac i sie krecic wyobrazam sobie ze mam ja na sobie i łapie za dół i sie obracam i jestem szczesliwa i nuce sobie ulubioną piosenke:)Ja juz nieumiem wyrazic slowami jak Niesamowita jest ta kolekcja to sa poprostu Skarby i do tego ta bizuteria o Matko dpełnienie kazdego stroju poprostu zakaochałąm sie:****

  3. Asia

    3 listopada 2015 13:15, Odpowiedz

    Karolciu szukam takiego sweterka jak masz w perelkach moze widzialas gdzies cos podobnego no bo wiesz Kocham Twoj gust a sama mam pecha zeby cos znalesc:(

  4. Maria

    3 listopada 2015 13:56, Odpowiedz

    Mój faworyt ze wszystkich sukienek <3 zwróciłam na nią uwagę jako pierwszą bo jest wyraźnie dłuższa od tych które możemy kupić stacjonarnie i są z reguły na mnie za krótkie :P dlatego mam pytanie czy przy wzroście 183 cm Karolino myślisz że L ale jeszcze lepiej M :) będzie na mnie dobrze leżała i długość będzie odpowiednia a wcięcie w talii (miejsce gdzie łączą się te dwa materiały jeżeli dobrze rozumiem) będzie w dobrym miejscu bo obawiam się że będzie za wysoko w stosunku do mojej talii i będzie problem że nie będzie ona leżała tak jak powinna jak prawie zawsze niestety…

      • Maria

        4 listopada 2015 14:47, Odpowiedz

        Oj tak z tym wzrostem to czasami więcej problemów niż pożytku :P
        Podam wymiary jak pozwoli to na doradzenie mi co to tego fasonu :)
        Biodra-103, Talia- 72, Biust- 88
        Jeszcze zapomniałam napisać że jak czytałam Twój opis do sukienki to przypomniało mi się jak byłam małą dziewczynką i hasałam u babci na wsi w ulubionej długiej sukience :) która niestety pewnego dnia brutalnie wkręciła się w łańcuch ulubionego roweru :D

          • Maria

            5 listopada 2015 09:58,

            uuu to się nie zdarza zbyt często żebym kupiła ten rozmiar! a ja myślałam M/L to bym wybrała :D dziękuję bardzo :*
            Karolina Vlogi z twoim udziałem- myślę że nie powinno Ci brakować motywacji
            pozdrawiam!

          • karolinabaszak

            5 listopada 2015 13:53,

            Hehe :) Widzisz :P Generalnie z pozostały sukienek polecam Ci rozmiar M, ale Salvię akurat Skę :)

  5. Ania

    3 listopada 2015 14:01, Odpowiedz

    Te sukienki są przeprzeeepiękne,!<3 aż brak słów!

    Karolinko, czy byłaby szansa, abys kiedys odtworzyła swój ślubny makijaż? myslę, ze taki filmik byłby niezwykle przydatny dla dziewczyn, które tak jak Ty cenią sobie naturalność i minimalizm w makijażu, a w tym najważniejszym dniu w swoim życiu chcą aby ich uroda została podkreślona, a nie zmalowana :)
    pozdrawiam! :)

    • Justyna

      3 listopada 2015 19:22, Odpowiedz

      O tak tak! Najfajniej by było gdyby Marysia również wystąpiła w tym filmiku, bo kiedyś pisałaś ze to właśnie ona zajęła się Twoim (pięknym) makijażem ślubnym :) wiec może coś by dopowiedziała :)
      Pozdrawiam i ściskam Cię Karolinko!

  6. Joanna

    3 listopada 2015 17:14, Odpowiedz

    Uwielbiam taki styl! Uwielbiam wszystko co kobiece i kojarzące się z „hasaniem” po łące :)) Z tym swetrem podoba mi się szczególnie, bo jestem fanką takich wielkich, długich sweterków, w których można się schować. No i Ty w trawie, perfekcja <3
    Pisząc o Piotrusiu Panu przypomniałam sobie: jeśli nie oglądałaś filmu Finding Neverland (polski tytuł "Marzyciel"), to serdecznie polecam, na pewno przypadnie Ci do gustu! :))) :*

  7. Beata

    3 listopada 2015 18:17, Odpowiedz

    Niekoniecznie, mogą to byc akcesoria. Karola, zdobyłaś moje serce wtedy jak zobaczyłam na Tobie piękny szal z pomponami z Top Shopu wtedy stwierdziłam ze jesteś prawdziwa mistrzynią! Naprawdę potrafisz znaleźć piękne rzeczy ❤️ Szale, rękawiczki, jakies sweterki i moze tym razem kurtki? Widziałam juz u Ciebie kilka komentarzy właśnie w kwestii kurtek na zime. Byłoby super gdybys zrobiła taka notkę. Znając Ciebie zapewne juz wyłapałas kilka perełek na zime! Czekam z niecierpilowością na odpowiedz i całuje mocno!

  8. izabela

    4 listopada 2015 13:33, Odpowiedz

    Kochana Karolciu powiedz czy planujesz w niedługim czasie być na vlogu u Laury?? :) uwielbiam te vlogi z twoim udziałem ;)

  9. Karolina

    4 listopada 2015 15:46, Odpowiedz

    Karolinko czy nie chcialabys sprzedac tej czapki?Karolinko czy nie chcialabys sprzedac tej czapki?boże co ja bym dala zeby taką miec :)

  10. Paula

    4 listopada 2015 16:02, Odpowiedz

    Karola, od dłuższego czasu obserwuje Twój blog i niezmiernie miło mi powiedzieć, że jesteś fanatastyczną młodą osobą, a blog jednym z moich ulubionych. Pytanie jest trochę nietypowe, ale mam nadzieję, że udzielisz mi na nie odpowiedzi, bo jestem zachwycona Twoim poczuciem estetyki, może też dlatego, że nasze gusta są do siebie bardzo zbliżone. Do jakiej piosenki/melodii był na weselu Twój pierwszy taniec?

    Pozdrawiam Cię serdecznie :)

  11. Asia

    5 listopada 2015 13:38, Odpowiedz

    Karolciu coreczka wrzucila mi do wod moje uukochane kolczyki złote z Twojej kolekcji oczywiscie prsze powiedz nic im niebedzie prawda juz je wytarlam reczniczkiem papierowym nie zrobiom sie czarne ani nic ztych rzeczy?bardzo prosze daj mi znac strasznie sie martwie;(

  12. Karolina

    5 listopada 2015 13:55, Odpowiedz

    Karola prosze odpowiedz mi czy nie chcialabys sprzedac tej czapki??boże co ja bym dala zeby taką miec :)http://karolinabaszak.com/winterlicious/ i moze jakiegos szaliczka chcesz sie pozbyc tyle u ciebi ich w stylizacjach?A wszystkie mi sie tak podobaja ze szok!!!!

  13. Asia

    5 listopada 2015 13:56, Odpowiedz

    ufff boze o zawał prawie padłam moje Najpiekniejsze:)a Karolciu sama niewiem na jaki kolor sie zdecydowan łancuszka oczywiscie złoty wezme ale nie wiem jaki kolor kamienia hmmm

    • karolinabaszak

      5 listopada 2015 13:57, Odpowiedz

      W zasadzie tutaj każdy będzie pasował, ale pytanie co najbardziej lubisz :) Jakie kolory najczęściej wybierasz? Jaki masz kolor oczu i włosów? :)

    • karolinabaszak

      5 listopada 2015 14:08, Odpowiedz

      W przyszłym tygodniu odbieramy świeżutkie naszyjniki od naszego jubilera, bo już nam się większość sprzedała :) ale oczywiście na stronie można zamówić, tylko trzeba będzie kilka dni więcej poczekać. Od ręki mamy jeszcze TERRA GOLD :) Nie wiem, może SOL do kompletu? :)

  14. Karolina

    5 listopada 2015 14:36, Odpowiedz

    Karola a bedziesz sprzedawac cos za jakis czas? Tak mi sie podobaja twoje szaliki to jak nie mozesz sprzedac to moze bys cos polecila bo ja nic nie moge znalesc:(

  15. Asia

    5 listopada 2015 14:52, Odpowiedz

    hmm a myslisz ze terra gold bedzie tez pasowal do tych kolczykow?a Tobie jakie najbardziej sie podobaja Sloneczko?:)

    • karolinabaszak

      5 listopada 2015 15:00, Odpowiedz

      Cała kolekcja jest w ten sposób stworzona aby wszystko do siebie pasowało, więc naprawdę wszystko pasuje do Twoich kolczyków :) Jak chcesz zobaczyć jak prezentuje się Terra Gold to mam go na sobie w ostatnim filmie (o perełkach października) :*

  16. Asia

    5 listopada 2015 15:03, Odpowiedz

    taaak Kochanie ja wlasnie od momentu kiedy zobaczylam ja na Tobie w tym filmiku od razu chcialam ja miec tylko wahalam sie czy bedzie mi pasowac:)

  17. Asia

    6 listopada 2015 01:15, Odpowiedz

    KAROLCIU KOCHANA MOJA TAAAK UDAŁO SIE ZAMOWIŁAM:)))))))OOOO BOOOOZEEE JAK SIE CIESZE DZIEKUJE DZIEKUJE DZIEKUJE:********PRZELAŁAM Z KONTA MEŻA:DPOZDRAWIAM CIEPLUTKO I MOOOCNO SCISKAM!!!SPOKOJNEJ NOCY PAPA:)

    • karolinabaszak

      7 listopada 2015 11:58, Odpowiedz

      Asiu, super <3 Niestety wczoraj kurier do nas nie przyjechał i dopiero we wtorek będziemy mogli Ci wysłać paczkę :/ mam nadzieję, że to nie jest duży problem jak otrzymasz ją w środę? :( Bardzo mi przykro :(

  18. Asia

    7 listopada 2015 01:44, Odpowiedz

    KAROLCIU BARDZO CIEBIE PROSZE O PORADE:)NO BO TAK BARDZO DLUGO SZUKALAM JAKIEJS KREDKI NA LINIE WODNOM I OCZYWISCIE TA Z FIRMY NARS JEST PRZEPIEKNA LE JA JAKOS NIEPOTRAFIE ZAMOWIC Z ICH STRONY I TROSZKE SIE BOJE AWIEC SZUKALAM TROSZKE I ZNALAZLAM COS PODOBNEGO TO JEST KREDKA CHANEL Kredka do oczu 1,4g 69 Clair HMMM JAK MYSLISZ CZY TO BEDZIE COS PODOBNEGO?I JAK MYSLISZ CZY ZE STRONY DOLCE.PL MOZNA SMIALO ZAMOWIC ZEBY BYC SPOKOJNYM ZE SA TO ORYGINALNE PRODUKTY?Z NADZIEJA CZEKAM NA ODPOWEDZ:****

    • karolinabaszak

      7 listopada 2015 11:57, Odpowiedz

      Asiu, niestety nie znam tej strony więc nie wiem, ale Chanel powinna być okej. Kredki mają akurat super :)

  19. Asia

    7 listopada 2015 14:37, Odpowiedz

    Karolciu to zaden problem bede czekałam ile tylko trzeba bedzie :))))aa Karolciu no bo sroda to jets 11 listopada wolne to jak to bedzie myslisz ze uda sie zeby bylo na wtorek?

    • karolinabaszak

      8 listopada 2015 20:03, Odpowiedz

      Asiu, Obawiam się, że w takim razie będzie dopiero na czwartek :( Strasznie mi przykro, że nie możesz go mieć już teraz :/

    • karolinabaszak

      10 stycznia 2016 19:14, Odpowiedz

      Jak najbardziej Anito :) Pamiętaj również, że zawsze masz opcję zwrotu towaru, jednak nie uważam, że zajdzie taka potrzeba :P Klientki z różnymi figurami i wzrostem są bardzo zadowolone :) Wyższe także :)

Leave a comment

(*) Required, Your email will not be published